Яропуд Зиновій Петрович – хоровий диригент, баяніст, педагог, фольклорист, композитор-аматор. Член Національної всеукраїнської музичної спілки і вченої ради Подільського відділення ІМФЕ імені М. Т. Рильського (2006 р), відмінник освіти України (2005 р.), кандидат педагогічних наук (1987 р.), доцент.
Народився 24 квітня 1949 р. у с. Зубра Львівської обл.
Закінчив музично-педагогічний факультет Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту (клас хорового диригування Мокловича М., клас баяна Іванова В., 1972 р.), захистив кандидатську дисертацію у Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка (науковий керівник Коваль Л., 1987р.).
З 1972 р. працює у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка. З 1992 р. – доцент, а з 2005 р. – професор кафедри. Викладає дисципліни – “Поліфонія”, “Хорове аранжування”, “Аналіз музичних творів”, “Методика хорового диригування”.  Очолював кафедру музики (1988 – 2004 рр.), кафедру методики музичного виховання, вокалу і хорового диригування (2004 – 2012 рр.)
Автор понад 100 наукових і творчих праць, зокрема монографій, посібників, репертуарних збірників. Ініціатор і співорганізатор проведення науково-теоретичних конференцій (1997, 2002, 2007, 2012, 2017) і відкриття меморіального горельєфу, присвячених М. Д. Леонтовичу. Редактор-упорядник трьох збірників наукових праць, підготовлених разом з Інститутом мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського.
3. П. Яропуд проводить музично-просвітницьку роботу (виступав з творчими звітами «І слово піснею озветься» – 2006 р., «Я йду до вас з піснею» – 2009 р. і творчий звіт – 2019 р.), був артдиректором всеукраїнського фестивалю дитячих і юнацьких хорових колективів «Товтри – 2007» і І Всеукраїнського хорового конкурсу дитячих і юнацьких хорових колективів «Товтри – 2010», організовував концерти-зустрічі з державним камерним ансамблем «Київські солісти» і видатним скрипалем Б. Которовичем, струнним квартетом Київської національної музичної академії ім. П.І. Чайковського «Соllegium», ансамблем альтистів «Vіоlа+» Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка.
Активно веде виконавсько-творчу роботу: керівник оркестрової групи народного ансамблю танцю “Горлиця” (1974 – 1984 рр.), художній керівник ансамблю “Смотрич” (1975 – 1980 рр.), учасник міжнародних конкурсів і фестивалів (Куба, 1978 р. – лауреат XІ Всесвітнього фестивалю молоді і студентів  у Гавані; Росія: Тамбов – 1982 р., Москва – 1983 р.; п’ять країн Африки – 1984 р., Іспанія – 1992 р.; Королівство Бельгія – 2003 р.; Польща: Білосток “Хайнув-ка – 2012”), з 2007 р. – регент церковного хору УГКЦ Матері Божої Почаївської.
Наукові інтереси професора Яропуда З. П. зосереджені на розкритті й обгрунтуванні найхарактерніших ладово-інтонаційних засобів виразності фольклорних пісень південно-західного Поділля, їх змістом і жанровою приналежністю.
Серед наукових праць: монографія “Прилетіла ластівочка” (українська пісенно-фольклорна спадщина) (2000); навчальні та навчально-методичні посібники: “Українські народні пісні для мішаного хору без супроводу” (2004); “Диригентська практика у духовній хоровій музиці” (2011). “Камерні вокально-інструментальні твори” (2013). Навчально-репертуарні збірники: “Пісні та хори у супроводі фортепіано” (2004), ” Колядки, щедрівки і духовні піснеспіви” (2008). “Колядки, щедрівки і духовні піснеспіви” (2016). “Вибрані хорові твори українських композиторів для Служби Божої” (2017).
Твори: для струнного квартету “Прелюдія-марш” для дуету і струнного квартету 50 і 90 псалом, романсессе: на сл. П. Тичини “Ви знаєте, як липа шелестить”; романси у супроводі фортепіано: на сл. Т. Шевченка “Полюбилася я”, сл. Л. Костенко “Любо і літо”, сл. В. Коротича “Переведіть мене через майдан”, сл. Г. Чубач “Я розкажу про квіти і про сад”, сл. Л. Талалая “Заспівай, мій друже, пісню”, сл. В. Нечитайла “Сонце купається в житі”, сл. народні “Давай же голубко, удвох посумуєм”, сл. Р. Кіплінга у перекладі Є. Сверстюка “Якщо…”; пісні: сл. В. Матвієнка “Березнева заметіль”, сл. В. Лашка “Там, де гори Медобори”, сл. Т. Шевченка “У гаю, у гаю”; сл. В. Матвієнка “Земля моїх батьків”; сл. В. Лашка “Ода Кам’янцю; “Слава во Вишніх Богу”, сл. народні “Подільський гопак; аранжування для хору: Буковинські народні пісні (мелодія записана В. Івасюком у 1968 р.) “Сухая верба”, “Ой місяцю”, “В гаю зозуленька кує”; Поліська народна пісня “Ой гуляв я три роки” (для чоловічого хору); Галицька народна пісня “Стоїть дівча над бистрою водою” (для жіночого хору); козацькі, стрілецькі і пісні УПА: “Там за Сибіром”, “Ой полечко-поле”, “Світить ясний місяць”, “Там на горі, на Маківці”, “Гей там на горі січ іде”; “Йшли селом партизани”, “Ой у лісі на полянці”, “Рости, рости черемшино”, “Ох як люблю ті наші гори”, “Ой чути, чути”, “Ой там у лузі” та інші.

Список наукових праць

1. Яропуд З. П. Ладово-інтонаційні особливості ліричних пісень Кам’янеччини. / Х міжнародна наукова конференція «Science progress in European countries: nev concepts and modern solutions». м.Штудгарт, Німеччина, 25 жовтня 2019 р. Published and printed in Germany by ORT Publishing (Germany) in association with the Center For Scientifik Resears «Solution» (Ukraine) October 25, 2019, ISBN 978-3-944375-22-9.

2. Яропуд З. П. Внесок М.Дилецького у розвиток українського музичного мистецтва ХУП ст.. / Педагогічна освіта:теорія і практика: Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України, 2019. Вип.26 (1-2019). Ч.2. С.198-202.

3. Яропуд З. П. Підготовка студентів до диригування духовних творів з безрозмірним немензурованим письмом (на матеріалі духовних творів М.Леонтовича). / Педагогічна освіта:теорія і практика: Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України, 2018. Вип.24 (1-2018). Ч.2. С.197-205.

4. Яропуд З. П. Методика застосування основних схем і їх варіантів у диригуванні творів немензурованого безрозмірного письма. / VI Міжнародна, науково-практична інтернет-конференція “Хорове мистецтво в Україні та його подвижники»(19-20 жовтня 2017). Офіційний інтернет ресурс ДДПУ ім..Івана Франка, Інститут музичного мистецтва, кафедра методики муз. вихов. і диригування: http://ddpu.drohobych./ page_id=5182

5. Яропуд З. П. Вибрані хорові твори українських композиторів для Служби Божої: навчальний посібник. Кам.-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2017. 288 с.

6. Яропуд З. П. Колядки, щедрівки, духовні піснеспіви для мішаних і однорідних хорів: навчально-репертуарний посібник. Вид. 2-ге виправлене і доповнене. Вінниця: Нова Книга, 2016. 212 с.

7. Яропуд З. П. Автентичність пісенного фольклору південно-західного Поділля: спроба аналізу / Інноваційні підходи у фаховій підготовці вчителя мистецьких дисциплін: колективна монографія. Кам.-Подільський, 2015.С. 80-106.

8. Яропуд З. П. Вимоги до аналізу музичних творів: спроба системного підходу / Педагогічна освіта:теорія і практика: Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України, 2015. Випуск 18 (1 – 2015). С.310.

9. Яропуд З. П. Проблема подготовки студентов к дирижированию речетативов в хоровых произведениях с безразмерным письмом / Актуальні проблеми педагогіки мистецтва (музики і хореографії): збірник тезисів Ш Міжнародної науково-практичної конференції, 20-22 березня 2014 р., м. Могильов, МГУ імені О.О.Кулешова / під ред..В.П.Реви.- Могильов: МГУ імені О.О.Кулешова, 2014. С. 132-135.

10. Яропуд З. П. Розвиток української духовно-релігійної хорової музики від хрещення до наших днів. / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2014. Вип. 16 (1-2014). С.332.