Маринін Іван Григорович, кандидат педагогічних наук, доцент, кафедри музичного мистецтва Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, педагог, диригент, науковець. У 1983 році закінчив Харківський державний інститут культури (клас акордеона Гребеніков А.І; клас диригування – Гончаров О.І.). Викладає дисципліни – “Оркестровий клас”, “Оркестровий клас”(на основі освітньо-кваліфікаційного рівня “молодший спеціаліст”), “Концертмейстерський клас”, “Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас”, “Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас” (на основі освітньо-кваліфікаційного рівня “молодший спеціаліст”), “Гра на народних інструментах”, “Гра на народних інструментах” (на основі освітньо-кваліфікаційного рівня “молодший спеціаліст”), “Виконавська майстерність з фаху”, “Методика роботи зі шкільними творчими колективами”, “Практикум роботи з народно-інструментальними колективами”, “Інструментознавство та оркестрування”.

У жовтні 1992 році Іван Григорович вступає на стаціонарну форму навчання в аспірантурі при кафедрі педагогіки Київського Національного державного педагогічного університету ім. М. Драгоманова (науковий керівник – кандидат педагогічних наук, професор Лапченко В. П.). Дисертацію достроково захищає 21 червня 1995 року на спеціалізованій вченій раді Київського державного інституту культури (тема: «Формування готовності майбутнього вчителя музики до керівництва шкільним народно-інструментальним колективом»). Вчене звання доцента присвоєно 24 грудня 1998 року.

У науковому доробку Мариніна І. Г. більше 100 публікацій: наукові статті, тези виступів на наукових конференціях, монографія: «Народно-інструментальне мистецтво Південно-Західного Поділля: троїсті музики Олексія Беца» (2011); методично-репертуарні посібники для студентів музичних спеціалізацій вищих навчальних закладів “Вибрані твори для оркестру народних інструментів”(І, ІІ, ІІІ Випуски) (2005, 2014, 2015) рекомендовані до друку Міністерством освіти та науки України; навчально-методичний посібник: Практикум роботи у концертмейстерському класі (І, ІІ, ІІІ Випуски) (у співавт.).

Науковець Іван Маринін плідно працює над науковою проблемою вдосконалення підготовки майбутнього вчителя музики до колективного шкільного народно-інструментального виконавства у загальноосвітніх школах та дитячих мистецьких навчальних закладах. Значний перелік наукових статей І. Мариніна присвячені проблемам дослідження культурно-історичної еволюції традиції ансамблево-оркестрового виконавства Південно-Західного Поділля., де висвітлено розгорнута характеристика аналізу регіональних мелодико-інтонаційних, гармонічних й ритмічних особливостей традиційної фольклорної інструментальної музики зазначеного регіону, її музично-діалектичної мови, техніко-виконавську характеристику народних інструментів, зокрема оркестрових сопілок конструкції Б. Гулашевського і П. Цинклалова та присвячує низку досліджень про відомих творчих особистостей зазначеного регіону (Олексій Бец, Анатолій Геплюк, Олексій Грек, Петро Леонтієв, Анатолій Твердохліб, Олександр Царук, Михайло Сембрат).

Але, понад усе, він досить активно і наполегливо активізує творчо-мистецьку діяльність, оскільки є художнім керівником та диригентом народного оркестру народних інструментів університету, який очолює з жовтня 1985 року. 11 травня 2001 року оркестр під керівництвом Івана Мариніна бере участь у творчому звіті майстрів мистецтв та аматорських колективів Хмельницької області в Національному палаці мистецтв «Україна» м. Києва. Успішний виступ колективу отримав схвальні відгуки від членів журі – народних артистів України Віктора Гуцала (диригент Національного оркестру народних інструментів) та Євгена Савчука (диригент Заслуженої хорової капели «Думка»).

Творчий підхід до оркестрової справи сприяв розширенню репертуарного доробку творами відомих та сучасних європейських композиторів, зокрема, В.А. Моцарта – «Речитатив та Арія Електри із опери «Ідоменей»; Клауса Бадельта – Музика до кінофільму «Пірати Карибського моря», Джеймса Ласта «Самотній пастух», Пітера Ал Кхемя –Саундтрек «Шалена черепаха» до кінофільму «Таксі», Франческо Сарторі&Лучіо Кварантото – «Time to Say Goodbye», «Попурі на теми групи АВВА» (інструментування Івана Мариніна), «Danzon» №2 Артура Маркеса.

Величезний педагогічний та мистецько-виконавський досвід Івана Григоровича є запорукою його членства в журі обласного конкурсу виконавців на народних інструментах «Подільський дивоцвіт» (Кам’янець-Подільський коледж культури та мистецтв) та Всеукраїнського конкурсу Uni MysikWest» (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка).

З 2013 Маринін І. є організатором щорічного проведення в Кам’янці-Подільському в рамках всеукраїнського фестивалю «День українського баяна і акордеона) під патронатом композитора Володимира Рунчака та Національної Музичної спілки України.

Підготував:

  • лауреата ІІ Міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «Вічний рух» (м. Дрогобич, 2009) Вадим Козловський (ІІІ премія);
  • лауреата VІІІ всеукраїнського конкурсу баяністів «Візерунки Прикарпаття» (2015, м. Дрогобич) дует у складі Сергія Голубовича та Миколи Головатюка (ІІІ місце);
  • лауреата VІІІ міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «InterSvitiaz accomusik» – 2016 (2016, м. Луцьк) дует у складі Сергія Голубовича та Миколи Головатюка (ІІІ місце);
  • лауреата міжнародного фестивалю-конкурсу «Міжнародний український фейєрверк» (м. Кам’янець-Подільський, 12-15 травня 2016 р.) у номінації «Народні інструменти» студента V курсу – Головатюка Миколи (ІІ місце);
  • лауреата ІІІ міжнародного конкурсів «Вічний рух» (м. Дрогобич, 2010) – оркестр народних інструментів (ІІІ місце);
  • лауреата VІ міжнародного конкурсів «Perpetum mobile» (м. Дрогобич, 2013) – оркестр народних інструментів (ІІ місце).

 

Список наукових праць

1. Маринін І. Г. Особливості побутування польської напливової музичної культури в традиційній обрядовості українців Південно-Західного Поділля (кінець ХІХ – початок ХХІ ст.). Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2017. Вип. 23 (2-2017) (Частина ІІ). С. 85-90.

2. І.Г. Маринін, В.Ф. Олійник Практикум роботи в концертмейстерському класі: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Волощук В.О. 2017 р. 162 с.

3. Маринін І. Г. Теоретико-методологічні основи дослідження процесу академізації народно-інструментального виконавства в Україні другої половини ХХ – початку ХХІ століть (джерелознавчий аспект). / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2016. Вип. 20. С. 349-355.

4. Маринін І. Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Волощук В.О. (Випуск ІІІ), 2016. 198 с.

5. Маринін І. Г. Інструментально-виконавська підготовка вчителя музичного мистецтва в контексті багатофункціональності його професійної діяльності. / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2016. Вип. 20. С. 88-94.

6. Маринін І. Г. Теоретико-методологічні основи генези дослідження фольклоризму в акордеонно-баянній творчості українських композиторів (джерелознавчий аспект). / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2015. Вип. 18. С. 349-355.

7. Маринін І. Г. Особливості побутування весільних віватів у традиційній музичній культурі Південно-Західного Поділля (Х – ХХІ століття). / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2015. Вип. 19. С. 249-255.

8. Маринін І. Г. Структурна модель компетентності вчителя музики – керівника дитячого народно-інструментального колективу. / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць . Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2014. Вип. 13. Т.1.С. 174-175.

9. Маринін І. Г. Внесок майстрів Б. Гулашевського та П. Цинкалова у вдосконаленні виконавських характеристик оркестрових сопілок . / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць . Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2014. Вип. 17. С. 288-294.

10. Маринін І. Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець Волощук В.О. Випуск ІІ, 2014 р. 166 с.