Аліксійчук Олена Станіславівна
– кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва, член Національної Всеукраїнської музичної спілки.

Навчалася у Кам’янець-Подільському училищі культури, яке закінчила з відзнакою у 1987 році (кваліфікація – керівник самодіяльного оркестру народних інструментів).

Після закінчення училища культури продовжила навчання у Кам’янець-Подільському державному педагогічному інституті на педагогічному факультеті (кваліфікація – вчитель початкових класів і музики).

Навчалась у аспірантурі Київського національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова, захистила кандидатську дисертацію на тему: «Морально-естетичне виховання молодших школярів засобами української народної музики» у 2000 році (науковий керівник – відомий вітчизняний педагог, доктор педагогічних наук, професор В.Маслов).

Читає теоретичні та практичні курси з дисциплін: «Методика музичного виховання» (на основі освітньо-кваліфікаційного рівня “молодший спеціаліст”), «Основи наукових досліджень», «Хорове диригування», “Дитячий музичний фольклор” активно впроваджує новітні технології у навчально-виховний процес, керує написанням магістерських, дипломних та курсових робіт.

Аліксійчук О.С. бере участь у Міжнародних та Всеукраїнських науково-методичних конференціях, список опублікованих праць нараховує більше 80 публікацій. Серед них 9 навчально-методичних робіт: монографія, методичні поради, навчально-методичні посібники, навчальний посібник рекомендований Міністерством науки і освіти України (І, ІІ частини), біографічний нарис тощо.

Список наукових праць

  1. Priadko, O., Aliksiichuk, O., Borysova, T., Chaban-Chayka, S., Onofriichuk, L., & Fedorchuk, V. (2024). The Role of Computer Technologies in Music Teacher Training: Implementing the Humane Education Strategy. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 15(1), 362-376. https://doi.org/10.18662/brain/15.1/557
  2. Aliksiichuk, O., Borysova, T., Priadko, O., Kuziv, M., Kartashova, Z., & Chaban-Chaika, S. (2024). Formation of intercultural competence of future music teachers. Multidisciplinary Science Journal6, 2024ss0211. https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0211
  3. Організація освітнього процесу на уроках мистецтва у закладах загальної середньої освіти. Методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: видавець ПП Волощук В.О., 2023, 80 с.
  4. Розвиток емоційної сприйнятливості молодших школярів засобами пластичного інтонування на уроках мистецтва. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) / за заг. ред. В. В. Бурназової. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2022. № 4. (Index Copernicus), категорія Б., С. 55-61.  Фахове видання
  5. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до організації музично-ігрової діяльності. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. (Румунський журнал для багатовимірної освіти.). Т. 14, Вип. 1, лютий 2022. С. 15-31 (Web of Science). https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/505
  6. Ways of forming skills of collective music making of elementary school students. Problems of theory and methodology work of higher education in Ukraine: Monograph edited by prof. Oleg Mikhailychenko. Beau Bassin / Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing. 2022. Р. 118-144.
    Шляхи оптимізації формування навичок колективного музикування учнів початкової школи у оркестрі дитячих музичних інструментів. Проблеми теорії та методики роботи вищої освіти в Україні: Монографія за редакцією проф. Олега Михайличенко. Бо Басен / Німеччина: LAP LAMBERT Academic Publishing. 2022. Р.118-144
  7. Аліксійчук О.С., Чабан-Чайка С.В. Колективне музикування учнів початкової школи у оркестрі дитячих музичних інструментів на уроках мистецтва. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: видавець ПП Волощук В.О., 2022, 72 с.
  8. Рольова гра як засіб активізації молодших школярів на уроках мистецтва/ Збірник наукових праць / Кам’янець- Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 29 (2-2020). Київ: Міленіум, 2020. 432 c. (Index Copernicus), категорія Б., С.101-110.
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/222909
  9. Проектні технології у підготовці майбутнього вчителя початкової школи/ Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 30 (1-2021). Київ: Міленіум, 2021. (Index Copernicus), категорія Б. С. 367-384. (у співавторстві з доц. Федорчук В.В.).
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/235221
  10. Використання групової форми роботи на уроках мистецтва у початковій школі Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ: Міленіум. 2021. С. 5-14.
  11. Аліксійчук О.С., Борисова Т.В., Федорчук В.В. Innovative Technologien in der pädagogischen und kreativen Vorbereitung der zukünftigen Lehrer Інноваційні технології в педагогічній та мистецькій підготовці майбутнього вчителя Aktuelle Fragen der Musikausbildung und -erziehung: Geschichte, Theorie, Praxis / monographie herausgegeben von Prof. Oleh Mikhailychenko._AV, 2020. Р.170-189.
  12. Аліксійчук О.С., Федорчук В.В. Психолого-педагогічні основи музикотерапії в освітньому процесі сучасної початкової школи. Психолого-педагогічна допомога особистості засобами арттерапії: монографія / за заг. ред. Т.А. Ткачук, Н. О. Бочаріної / Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. С. 32-50
  13. Організаційно-методичні особливості проведення нестандартних уроків мистецтва в початковій школі. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах реформування освіти: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими. Київ: Міленіум, 2020. С.4-13.
  14. Methodological features of theatrical performance at the lessons of «Art» in high school. Методичні особливості проведення театральних постановок на уроках «Мистецтва» в середній школі. Topical issues of general and musical pedagogu: monograph edited by Prof. Oleh Mikhailychenko, compiled bu Doc. Anatolii Martyniuk. Beau Bassin/ Germany: AV Akademikerverlag, 2020. С. 89-99. Актуальные вопросы общей и музыкальной педагогики: монография под редакцией проф. О. Михайличенко, составленная доц. А. Мартынюком. Бо Бассен / Германия: AV Akademikerverlag, 2020. С.170-189.
  15. Вивчення дисциплін музично-естетичного циклу здобувачами вищої освіти засобами музейної педагогіки. Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: монографія / Печенюк М.А. та ін.; за заг. ред. В.М. Лабунця. -Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2020. С. 111-129
  16. Диригентська діяльність Миколи Олексійчука в контексті музичної культури Поділля другої половини ХХ – початку ХХІ століття Монографія. /О.С.Аліксійчук, А.К. Мартинюк, Т.В, Мартинюк; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; ДВНЗ Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди.  Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2019. 199 с.
  17. Методичні рекомендації щодо підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва до проходження педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти. Методичні рекомендації / укладач: Аліксійчук О.С., Кам’янець-Подільський, 2019, 2019, 64 с.
  18. Методика проведення підсумкових уроків мистецтва в основній школі. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип. 26 (1-2019). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2019. С. 10-15. (Index Copernicus) http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/10159
  19. Формування художньо-образного сприймання учнів початкової школи на уроках мистецтва в процесі слухання музики. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип. 27 (2-2019). Кам’янець-Подільський, 2019. С. 283-288. (Index Copernicus) http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/187790
  20. Організаційно-методичні особливості використання дитячих музичних інструментів на уроках мистецтва у початковій школі. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Випуск 24 (1-2018). Ч. 2. Кам’янець-Подільський, 2018.С.10-15. (Index Copernicus) http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/11359
  21. Організаційно-методичні особливості вивчення української традиційної народної культури учнями закладів загальної середньої освіти у позаурочний час. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.].  Вип.25 (2-2018). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2018. С. 9-14. Фахове видання.
  22. Підготовка студентів до застосування методу проектів у школі. Науково-методичний журнал «Мистецтво та освіта» №2(88) 2018. Київ, 2018. С. 24-27. (у співавторстві з доц. Федорчук В.В.). (Index Copernicus) http://lib.vippo.org.ua/periodyka.php?book=8761
  23. Організаційно-методичні особливості вивчення української традиційної народної культури учнями закладів загальної середньої освіти у позаурочний час. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип.25 (2-2018). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2018. С. 9-14. (Index Copernicus)
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/9185
  24. Методичні особливості проведення уроків-спектаклів у процесі опанування учнями старшої школи дисципліни «Художня культура». Педагогічна освіта: теорія і практика. зб. наук. праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Випуск 22 (1-2017). Ч. 2. Кам’янець-Подільський, 2017. С. 9-13. (Index Copernicus)
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/11370
  25. Marievych, N., Kuziv, M., Doroshenko, T., Aliksiichuk, O., Borysova, T., & Fedorchuk, V. (2022). Training Future Primary School Teachers to Organize Game-Based Music Activities. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(1), 15-31. https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/505

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури