Борисова Тетяна Валеріївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, заступник декана педагогічного факультету з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти (мистецькі спеціальності).

Читає навчальні курси “Інтегроване вивчення мистецтва в закладі загальної середньої освіти”  “Хорове диригування”, “Диригентсько-хорова майстерність”, “Світова художня культура”.

Освіту здобувала у Івано-Франківському музичному училищі імені Дениса Січинського та Національному університеті культури і мистецтв. У процесі навчання переймала досвід музично-виконавської та педагогічної діяльності у видатних вітчизняних музичних педагогів: Антоневич Б.А. (учениця Соломії Крушельницької), М.В. Лисенка (правнук фундатора української класичної музики, композитора М.В. Лисенка), вченого-фольклориста А.І. Іваницького, хормейстра і теоретика диригентсько-хорової справи А.Ц. Мархлевського та інших.

Результати багаторічної педагогічної роботи з фахової підготовки студентів музичних спеціальностей вилилися у дисертаційне дослідження на тему “Методика підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музично-театрального мистецтва” (науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Г.М. Падалка), успішно захищене у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова у 2007 році. Присвоєно науковий ступінь кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання музики і музичного виховання.

У науковому доробку налічується понад 60 наукових праць. Наукові інтереси здебільшого зосереджено у царині світової художньої культури, а також історії, теорії музичного театру та інгеративних технологій мистецької освіти.

Здійснювала активну концертну і музично-просвітницьку діяльність у якості художнього керівника університетської чоловiчої хорової капели, яка є лауреатом вітчизняних та міжнародних фестивалів класичної хорової музики.

З 2023 року є гарантом освітньо-професійної програми Середня освіта (Музичне мистецтво) підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Список наукових праць.

  1. Борисова Т.В. Музична казка як інструмент розвитку креативних якостей молодших школярів. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. ЛабунецьВ.М.]. Вип.26 (1-2019). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2019. С.21-28. Фахове видання. (Index Copernicus). http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/168732
  2. Борисова Т.В. Художньо-інтегративні технології патріотичного виховання молодших школярів на уроках мистецтва. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. ЛабунецьВ.М.].  Вип.27 (2-2019).  Кам’янець-Подільський, 2019. С.288-295. Фахове видання. (Index Copernicus). http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/187792
  3. Борисова Т.В. Формування емоційної культури молодших школярів засобами театральної діяльності на уроках мистецтва. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н. В.]. Вип. 29 (2-2020).  Київ: Міленіум, 2020. С. 111-122. (Index Copernicus) Категорія «Б» http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/222911
  4. Борисова Т.В. Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках мистецтва засобами гри. Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н. В.].  Вип.  30 (1-2021).  Київ: Міленіум, 2021. С. 126-140. (Index Copernicus) Категорія «Б». http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/234538
  5. Борисова Т.В. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до організації музично-ігрової діяльності. RevistaRomaneasca pentru Educatie  (Румунський журнал для багатовимірної освіти.). Т. 14, Вип. 1, лютий 2022. С. 15-31. Marievych, N., Kuziv, M., Doroshenko, T., Aliksiichuk, O., Borysova, T., & Fedorchuk, V. (2022). Training Future Primary School Teachers to Organize Game-Based Music Activities. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(1), 15-31. (Web of Science). https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/50
  6. Борисова Т. В. «Особливості роботи над художнім образом музичного твору в класі «Хорового диригування» / Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець- Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 34 (1-2023). Київ: Міленіум, 2023. С. 175-187. Категорія «Б». http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/284117
  7. Борисова Т.В. Технології вивчення мистецтва у початковій школі: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2020. 103 с. Навчально-методичний посібник.
  8. Використання інтегративних технологій у процесі диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва // Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Кам’янець-Подільський: ПП Зволейко, 2020. С. 129-146.Колективна монографія.
  9. Арттерапія як інструмент удосконалення диригентсько-хорової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва // Психолого-педагогічна допомога особистості засобами арттерапії: монографія / за заг. ред. Т.А. Ткачук, Н. О. Бочаріної / Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. С.50-65. Колективна монографія.
  10. Innovative Technologien in der padagogischen und kreativen Vorbereitung der zukunftigen Lehrer (Інноваційні технології в педагогічній та мистецькій підготовці майбутнього вчителя) //Aktuelle Fragen der Musikausbildung und -erziehung: Geschichte, Theorie, Praxis / monographie herausgegeben von Prof. Oleh Mikhailychenko._AV,2020. Р.170-189. (Актуальні питання музичної освіти та виховання: історія, теорія, практика / монографія за ред. проф. Олега Михайличенко. AV Akademikerverlag, 2020. С.170-189. (у співавторстві з доц. Аліксійчук О.С. та доц. Федорчук В.В.). Колективна монографія іноземною мовою.
  11. Методика роботи над музичною казкою у процесі вивчення молодшими школярами інтегрованого курсу «Мистецтво» // Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах реформування освіти: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими. Київ: Міленіум, 2020. С.24-35. Колективна монографія.
  12. Розвиток творчих здібностей молодших школярів на інтегрованих уроках мистецтва / Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи: колективна монографія // за ред.: Н. В. Бахмат Н В. Гудими, О. В. Ковальчук, С. З. Романюк. Київ: Міленіум, 2021. С.39-49. Колективна монографія.
  13. Functions of a musical tale in the aesthetic education of primary school student / Функції музичного театру в естетичному вихованні молодших школярів. Problems of theory and methodology work of higher  education  in  Ukraine: Monograph edited by prof. Oleg    Beau Bassin / Germany:  LAP LAMBERT  Academic Publishing. 2022.  Р.181-208. Проблеми теорії та методики  роботи  вищої   освіти в Україні: Монографія за редакцією проф. Олега Михайличенко.  Бо Басен / Німеччина:  LAP LAMBERT Academic Publishing.  2022. С.181-208. Колективна монографія іноземною мовою.
  14. Aliksiichuk, O., Borysova, T., Priadko, O., Kuziv, M., Kartashova, Z., & Chaban-Chaika, S. (2024). Formation of intercultural competence of future music teachers. Multidisciplinary Science Journal6, 2024ss0211. https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0211

 


Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури