Лабунець Віктор Миколайович –
доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету.

Викладає дисципліни –  “Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас”, “Додатковий музичний інструмент”, “Інноваційні технології викладання музичного мистецтва”.

Народився 29 вересня 1955 р. у с. Іваниничі Дубнівського району Рівненської області у сім’ї колгоспників.
У 1962 р. пішов навчатися у перший клас Тростянецької восьмирічної школи, яка знаходилася за 3 кілометри від дому. З семи років Віктор почав самотужки опановувати гру на баяні, підбираючи на слух мелодії пісень, які чув від односельчан та весільних музикантів.
Надалі навчання на музичному інструменті продовжив у класі баяна Дубенської дитячої музичної школи (клас викладача Різуна Г. О.).
Навчаючись у старших класах музичної школи разом зі своїми однокласниками організовує ВІА, у якому грав на бас-гітарі. Так, у молодого юнака сформувався професійний вибір – стати музикантом.
У 1971 р. Віктор успішно складає вступні іспити у Дубенське культурно-освітнє училище та вступає на відділення народних інструментів по класу баяна. Опанування грою на баяні (клас викладача Корнця В. І.) відбувалося паралельно з вивченням народних інструментів. Тут він вперше почув балалайку і з величезним бажанням почав її практичне опанування у класі талановитого педагога-народника Кухарчука Філарета Парфеновича. Після завершення навчання в училищі в 1974 р. Віктор був направлений на роботу вчителем по класу народних інструментів у Дубенську вечірню музичну школу.
У 1979 р. Віктор Лабунець вступив до Рівненського державного інституту культури на відділення народних інструментів (спеціальність Культурно-освітня робота, керівник самодіяльного оркестру народних інструментів).
В інституті навчався в класі балалайки композитора, кандидата мистецтвознавства, професора Лисенка-Дністровського М. Засвоюючи нові технічно-виконавські прийоми гри на балалайці, поєднуючи їх із художньою виразністю й досягнувши високого професійного рівня виконання, Віктор Миколайович успішно переходить на сольне виконавство.
Його концертний репертуар: “Концерт для балалайки з оркестром f-moll” Є. Сіроткіна, “Концерт для балайки з симфонічним оркестром” С. Василенка, “Концертні варіації” М. Будашкіна, “Гуцульська рапсодія” М. Лисенка-Дністровського, “Слов’янський танець №2” А. Дворжака, “Болєро” М. Шульмана, “Фантазія на російську і українську теми” М. Вигодського тощо.
Навчання в інституті Лабунець В. М. успішно поєднує з концертно-творчою та педагогічною діяльністю.
Упродовж кількох років він успішно працює солістом-інструменталістом у Рівненській державній філармонії в ансамблі народних інструментів “Джерела” та в ансамблі пісні і танцю “Текстильник”. Одночасно він займається педагогічною роботою – викладає гітару та народні інструменти у Рівненській дитячій музичній школі №1. Після закінчення інституту у 1983 р. Лабунця В. М., як молодого спеціаліста направляють на роботу в Кам’янець-Подільське культурно-освітнє училище Хмельницької області викладачем по класу народних інструментів та оркестрового диригування.
З вересня 1988 р. Віктор Миколайович працює викладачем кафедри музики Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту. На кафедрі музики викладає основний музичний інструмент (гітара, домра), вивчення додаткового інструменту. Але з часом наукова діяльність для нього стає другим покликанням. Успішно склавши вступні іспити в аспірантуру при Українському національному педагогічному університеті імені М. Драгоманова, у 1990 р. стає аспірантом кафедри педагогіки (науковий керівник – професор, кандидат педагогічних наук Лапченко Володимир Петрович).
У 1993 р. успішно захистив кандидатську дисертацію “Забезпечення творчої активності молодших школярів у процесі колективного народно-інструментального музикування”.
Після завершення навчання в аспірантурі Віктор Лабунець повертається на роботу у стіни Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту. На кафедрі музики він читає курс лекцій з історії музики, основний музичний інструмент, додатковий музичний інструмент та методику роботи з дитячим народно-інструментальним колективом.
Педагогічну роботу Віктор Миколайович поєднує з творчо-виконавською. Він створює студентський ансамбль народних інструментів “Джерела” та ансамбль гітаристів. У лютому 2004 р. Віктор Миколайович очолює новостворену кафедру теорії, історії музики і гри на народних музичних інструментах.
З березня 2008 р. професор Лабунець В. М. очолює науково-дослідну лабораторію “Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти”.
Діяльність лабораторії Віктор Миколайович спрямовує на дослідження проблеми шкільного колективного народно-інструментального музикування, академічного інструментального виконавства (фортепіано, баян, акордеон, гітара, бандура тощо), традиційного та академічного ансамблево-оркестрового мистецтва Південно-Захіного Поділля.
Віктор Миколайович успішно здійснює наукове керівництво написанням магістерських і дисертаційних робіт.
З 2005 р. одночасно працював відповідальним секретарем приймальної комісії Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, активно проводячи професійно-орієнтаційну роботу з випускниками загальноосвітніх шкіл та мистецьких навчальних закладів.
Професор Лабунець В. М. забезпечує читання таких дисциплін: історія музики, основний музичний інструмент, новітня історія музики, методика навчання гри на музичному інструменті.
У 2015 р. Лабунець В. М. у НПУ імені М. П. Драгоманова захистив докторську дисертацію “Методична система інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музики”(науковий консультант – доктор педагогічних наук, професор Козир А. В.)
З 2014 р. Віктор Миколайович Лабунець працює деканом педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Педагогічний досвід професора Лабунця В. М. свідчить, що творчий неспокій, наполегливість, педагогічний пошук збагачують його внутрішній світ, активізують внутрішній потенціал музиканта-педагога, роблять його працю ефективнішою, змістовнішою.
З 2016 р. обраний професор.
За період науково-педагогічної діяльності підготував та опублікував понад 150 публікацій, зокрема монографії, навчально-методичні посібники, неодноразово виступав з доповідями на семінарах, всеукраїнських та міжнародних наукових конференціях.
За науково-педагогічні та творчі досягнення Лабунець В. М. нагороджений Почесними грамотами МОН України, академії НАПН України, обласної, міської та районної адміністрацій.
Наукові інтереси професора Лабунця В. М. зосереджені на проблемах інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музики.

Список наукових праць.

  1. Впровадження комп’ютерних технологій навчання у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янецьПодільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 34 (1−2023). Київ: Міленіум, 2023. С. 290-302 (Index Copernicus), категорія Б. http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/16849
  2. Формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до творчо-інтерпретаційної роботи зі шкільними інструментальними колективами Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 33 (2-2022). Київ: Міленіум, 2022. С.126-136. (Index Copernicus), категорія Б. http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/272364
  3. Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інноваційної діяльності в процесі інструментально-виконавського навчання Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 32 (1-2022). Київ: Міленіум, 2022. С. 273-285. (Index Copernicus), категорія Б
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/259574
  4. Формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до просвітницько-педагогічної діяльності на засадах застосування інноваційних технологій. http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/251380
  5. Формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до інноваційної діяльності як педагогічна проблема. http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/2231298)
  6. Смислові константи етнопедагогічної культури майбутнього педагога-музиканта. 10.32626/2309-9763.2019–26–2.112
  7. Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі інструментально-виконавської підготовки.http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/262271
  8. Labunets, V. M., Topchieva, I. O., Bondarenko, A., Bondarenko, D., & Wei, L. (2021). An innovative approach to training students of art pedagogical universities. Linguistics and Culture Review, 5, 619-632. doi:10.37028/lingcure.v5nS2.1410 (Скопус)
  9. Kozyr, A., Labunets, V., Pankiv, L., Liming, W., & Geyang, Z. H. (2020). Methodological aspects of modernization of professional training of future music teachers. [Aspectos metodológicos de la modernización de la formación profesional de los futuros maestros de música] Utopia y Praxis Latinoamericana, 25(Extra2), 370-377. doi:10.5281/zenodo.3815266 (Скопус)
  10. Лабунець В.М. Теорія і методика інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2018. – 237 с. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Волощук В.О., 2018. (13, 95 др.арк.).
  11. Лабунець В.М., Олійник В.Ф. «Робота над гамами та етюдами в класі баяна» (12.1 др.арк., у співавт.); Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Волощук В.О., 2018. (12.1 др.арк.).
  12. Лабунець В.М. Педагогічні умови розвитку методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2018. Вип. 25. С.106–112.
  13. Лабунець В.М. Особливості методичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін / Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України[гол. ред.Лабунець В. М.], 2017. Вип. 22. С.49–56.

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури