БОРШУЛЯК Альона Мирославівна – кандидат мистецтвознавства, доцент,
член Національної всеукраїнської музичної спілки України, лауреат міжнародних та всеукраїнських конкурсів

Викладає дисципліни – «Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас», «Інструментально-виконавська майстерність», «Додатковий музичний інструмент», «Історія розвитку вокально-хорового та інструментального мистецтва України», «Історія музики», «Історія та основи джазового виконавства», «Мультимедійні технології в мистецькій освіті».

Альона Мирославівна закінчила фортепіанний відділ Івано-Франківського музичного училища імені Д. Січинського (клас викладача-методиста Казарцевої Т. С.) та фортепіанно-теоретичний факультет Одеської державної музичної академії ім.  А. В. Нежданової, спеціальність – «Музичне мистецтво» (клас проф. Кузікової  В. М.). В роки навчання брала активну участь в концертах, організованих головою Івано-Франківського Товариства Ріхарда Вагнера (Міжнародна спільнота Вагнерівських товариств) Тетяною Казарцевою. Закінчивши аспірантуру Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової в 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Стильова еволюція символіки «пасіонності»: бароко та романтизм» в Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової (науковий керівник – кандидат мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України С. В. Мірошниченко) та отримала вчений ступінь кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 «Музичне мистецтво».

Після закінчення навчання з 2005 р. працювала викладачем фортепіано і концертмейстером в Кам’янець-Подільському коледжі культури і мистецтв. З 2006 року працює викладачем, а з 2011 року старшим викладачем і концертмейстером на кафедрі теорії, історії музики та гри на музичних інструментах (нині – кафедрі музичного мистецтва) Кам`янець-Подільського національного університету імені І. Огієнка. 2016 року Альона Мирославівна обрана на посаду доцента кафедри музичного мистецтва.

Пройшла стажування в провідному мистецькому ЗВО ПольщіБидгощській музичній академії імені Ф. Нововейського під керівництвом доктора мистецтвознавства, професора Анни Новак. Вивчала європейський досвід проведення лекційних і практичних занять з дисциплін теоретичного циклу та інших нормативних й вибіркових навчальних дисциплін.

А. М. Боршуляк працює у складі колективу наукової лабораторії «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти». Член вченої ради педагогічного факультету. Бере активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських і Регіональних науково-творчих і науково-практичних конференціях та семінарах. Є автором рецензій, відгуків на кандидатські дисертації, статті, наукові та навчально-методичні роботи викладачів мистецьких навчальних закладів України, а також виступає опонентом на захистах кандидатських дисертацій.

У науковому доробку А. М. Боршуляк близько 70 публікацій, серед яких монографія (Феномен символіки пасіонності епохи бароко та романтизму), навчальні посібники (Історія інструментального виконавства; Естрадно-джазові твори українських композиторів для фортепіано), навчально-методичні посібники (Семантика музичної мови в технології аналізу клавірних творів Й. С. Баха; Історія становлення, розвиток та основи джазового виконавства), навчально-репертуарний посібник (Джазові твори в класі спеціального фортепіано) та ін. Разом з тим є ряд публікацій у збірниках та журналах, внесених до міжнародних наукометричних баз.

Наукові інтереси зосереджені на дослідженні актуальних питань музичного мистецтва та педагогіки. Основна тематична спрямованість наукової роботи: символіко-риторичні аспекти музичної мови; музика бароко, романтизму та її виконавська інтерпретація; семантика музичної мови; проблеми дистанційного навчання, цифрові та мультимедійні технологій та ін.

Активно залучає студентів до наукової роботи, зокрема керує роботою проблемної групи студентів: «Сучасні аспекти музикознавства та фортепіанного виконавства», написанням магістерських робіт, студентських публікацій, готує студентів до виступу на звітних науково-практичних конференціях. Студенти є переможцями Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт.

Боршуляк А. М. бере активну участь в різноманітних концертах, спрямованих на популяризацію творів інструментальної музики вітчизняних та зарубіжних композиторів, виступаючи як із сольними номерами, так і в якості концертмейстера. Під її орудою студенти успішно виступають у різноманітних мистецьких заходах університету й міста та є лауреатами багатьох міжнародних та всеукраїнських конкурсів і фестивалів. Виконує обов’язки куратора академічної групи.

Працює у складі організаційного комітету та журі Всеукраїнського музичного конкурсу «Musik Uni Fest», а також науково-практичного вебінару «Інновації в мистецькій освіті: теорія та практика».

Список наукових праць

  1. Боршуляк А. М., Лаврентьєва Н. В. Бах – Б.Яворський – М.Леонтович: символічні перетини творчості. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2023. № 61. С. 71–76. Фахове видання (Index Copernicus). http://www.aphnjournal.in.ua/archive/61_2023/part_1/12.pdf

  2. Боршуляк А. М., Лаврентьєва Н. В. Сучасне українське мистецтво як засіб формування національної свідомості підлітків.    Педагогічна освіта: теорія і практика. Київ: Міленіум, 2023. Випуск 34. С. 147–158. Фахове видання (Index Copernicus), категорія Б. http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/16849
  3. Боршуляк А., Лаврентьєва Н. Естрадно-джазові твори українських композиторів для фортепіано: Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Волощук В.О., 2023. 124 с. URI:http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7535
  4. Боршуляк А.М. Використання мультимедійних технологій на уроках музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання. Молодь і ринок. №5 (203). 2022. С. 122–128. (Index Copernicus, фаховий), категорія Б.
  5. Боршуляк А.М., Лаврентьєва Н. В. Проблеми та особливості роботи концертмейстера в умовах дистанційного навчання. Педагогічна освіта: теорія і практика. № 31. 2021. С. 186–196. (Index Copernicus, фаховий), категорія Б.
    http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/251320
  6. Боршуляк А.М. The semantics of Franz Liszt’s piano threnodies within the concept of passion. STUDIA UBB MUSICA. LXV, 1, 2020. P. 169–182. URL: http://www.studia.ubbcluj.ro/arhiva/abstract_en.php?editie=MUSICA&nr=1&an=2020&id_art=17617. Web of Science.
  7. Боршуляк А.М. Семантика музичної мови духовних кантат Й. С. Баха пасіонного типу. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Мистецтвознавство. 2020. Вип. 42. С. 80–86. Фахове видання. http://arts-series-knukim.pp.ua/article/view/207637
  8. Боршуляк А.М. Символіка семантичних фігур образу скорботи в музичному мистецтві від античності до бароко. Young Scientist. № 3 (79). 2020. С. 61–65. (Index Copernicus). https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/141
  9. Боршуляк А.М. Історія інструментального виконавства : навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2020. 180 с. 10,46 Ум. друк. арк.
  10. Боршуляк А.М. Музично-риторична доктрина в процесі інструментально-виконавської підготовки вчителя музичного мистецтва : колективна монографія. Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2020. С. 28–50.
  11. Боршуляк А.М. Символіко-риторичні принципи творчості Ф. Ліста в історико-культурному контексті романтизму. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство. 2019. № 1 (вип. 40). С. 41–47. Фахове видання. http://nzm.tnpu.edu.ua/article/view/176067
  12. Боршуляк А.М. Джазові твори в класі спеціального фортепіано : навчально-репертуарний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Волощук В.О., 2019. 130 с.
  13. Боршуляк А.М. Проблеми інтерпретації «риторичного слова» в клавірних творах Й.С.Баха : методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський : ПП Мошак М.І., 2018. 41 с.
  14. Боршуляк А. М. Джазові твори в класі спеціального фортепіано : навчально-репертуарний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Волощук В.О., 2019. 132 с. [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський, Вип. 19 (2-2015), 2015 р. С. 252–257.

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури