Лабораторія «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти»

Положення про науково-дослідну лабораторію “Історія, теорія і практика музичної, інструментально-виконавської освіти”

Колектив науково-дослідної лабораторії «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти» (керівник – професор Лабунець В.М.) працює над підготовкою навчальних посібників, методичних розробок та методичних рекомендацій. Викладачами ведеться певна робота з написання i видання навчальної літератури. Наявність документів: Наказ № 7-ОД від 27.06.2008 р. про створення науково-дослідної лабораторію «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти»; положення про науково-дослідну лабораторію «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти»; звіти про діяльність науково-дослідної лабораторії подаються щорічно у відділ наукової роботи та міжнародних зв’язків.

Лабораторія співпрацює з Національним педагогічним університетом ім. М. П. Драгоманова, Рівненським державним гуманітарним університетом, Волинським національним університетом ім. Лесі Українки, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, районними, міськими та обласними управліннями освіти та науки, викладачами-методистами мистецьких закладів Хмельницької області.

Так, у 2018 році члени науково-дослідної лабораторії «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти» здійснили колективне видання монографії: «Інструментально-виконавська підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: теорія і практика»: монографія. / Авт. кол.; за заг. ред. В.М. Лабунця. – Редакційно-видавничий відділ Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 2017. – 208 с., яка присвячена дослідженню фаховій підготовці студентів-інструменталістів у процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін. Монографія адресована для науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, магістрантів і студентів вищих навчальних закладів мистецької освіти. 2 навчально-методичних посібники «Методика роботи з дитячим інструментальним колективом» (Лабунець В.М.), «Практикум роботи в концертмейстерському класі» (Маринін І.Г., Олійник В.Ф.).

Члени науково-дослідної лабораторії «Історія, теорія і практика музичної інструментально-виконавської освіти» опублікували праці:

  1. Priadko, O., Aliksiichuk, O., Borysova, T., Chaban-Chayka, S., Onofriichuk, L., & Fedorchuk, V. (2024). The Role of Computer Technologies in Music Teacher Training: Implementing the Humane Education Strategy. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 15(1), 362-376. https://doi.org/10.18662/brain/15.1/557
  2. Aliksiichuk, O., Borysova, T., Priadko, O., Kuziv, M., Kartashova, Z., & Chaban-Chaika, S. (2024). Formation of intercultural competence of future music teachers. Multidisciplinary Science Journal, 6, 2024ss0211. https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0211
  3. Nadiia Lavrentieva. Higher art education in the European Union: Innovative technologies. Eduweb-revista de tecnologia de informacion y comunicacion en educacion. 2023. v.17, n.2. P. 234-243. (Web of Science Core Collection), категорія А.
  4. Карташова Ж.Ю., Nataliia Ilinitska, Kateryna Ivakhova, Olha Morozova, Hanna Оzymovska, Svitlana Huralna Pedagogical Activity of Music Teachers Organizing the Educational Process. Педагогічна діяльність учителів музики (зі знанням англійської мови) в умовах дистанційної форми організації навчального процесу World Journal of English Language. Volume 13, issue 4, Pages 1-7, 2023 (Scopus). Всесвітній журнал англійської мови. Т.13, № 4, (2023) https://www.sciedupress.com/journal/index.php/wjel/issue/view/1185
  5. Боршуляк А. М., Лаврентьєва Н. В. Бах – Б.Яворський – М.Леонтович: символічні перетини творчості. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2023. № 61. С. 71–76. Фахове видання (Index Copernicus).

http://www.aphnjournal.in.ua/archive/61_2023/part_1/12.pdf 

  1. Боршуляк А. М., Лаврентьєва Н. В. Сучасне українське мистецтво як засіб формування національної свідомості підлітків. Педагогічна освіта: теорія і практика. Київ: Міленіум, 2023. Випуск 34. С. 147–158. Фахове видання (Index Copernicus), категорія Б. http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/16849
  2. Карташова Ж.Ю., Лабунець В.М. Впровадження комп’ютерних технологій навчання у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янецьПодільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 34 (1−2023) http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/16849
  3. Viktor Labunets, Yuliia Havrylenko, Teresa Mazepa, Iryna Sikorska, Tetiana Radzivil. Development of instrumental and performing arts in Ukraine. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. OPEN ACCESS journal, 2024 р., С.  34 – 38 
    URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140139/papers/A_06.pdf
  4. Віталій САМОТЮК, Віктор ЛАБУНЕЦЬ. ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО КЕРУВАННЯ ДИТЯЧИМ ХОРОВИМ КОЛЕКТИВОМ. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер- жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 68. Том 2. – С. 239 – 244
  5. Борисова Т.В. Особливості роботи над художнім образом музичного твору в класі «Хорового диригування». Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янецьПодільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 34 (1−2023). Київ: Міленіум, 2023. С. 175-187 (Index Copernicus), категорія Б. https://doi.org/10.32626/2309-9763.2023-34.175-187
  6. Борисова Т.В. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до організації музично-ігрової діяльності. Training Future Primary School Teachers to Organize Game-Based Music Activities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. (Румунський журнал для багатовимірної освіти.). Т. 14, Вип. 1, лютий 2022. С. 15-31 (Web of Science) https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/505
  7. Аліксійчук О.С. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до організації музично-ігрової діяльності. Training Future Primary School Teachers to Organize Game-Based Music Activities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. (Румунський журнал для багатовимірної освіти.). Т. 14, Вип. 1, лютий 2022. С. 15-31 (Web of Science) https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/505
  8. Карташова Ж.Ю. Особливості роботи вчителя музики в умовах дистанційного навчання. INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION Vol.37, No.2, 2022  https://internationaljournalofspecialeducation.com/submission/index.php/ijse/issue/view/v37i2

5 навчально-методичних посібники:

Боршуляк А., Лаврентьєва Н. Естрадно-джазові твори українських композиторів для фортепіано. Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Волощук В.О., 2023. 124 с.
http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7535

Карташова Ж.Ю. Концертмейстерський клас: навчально-методичний посібник. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7542
Аліксійчук О.С. Організація освітнього процесу на уроках мистецтва у закладах загальної середньої освіти. Методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: видавець ПП Волощук В.О., 2023, 80 с.

Аліксійчук О.С., Чабан-Чайка С.В. Колективне музикування учнів початкової школи у оркестрі дитячих музичних інструментів на уроках мистецтва. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: видавець ПП Волощук В.О., 2022, 72 с

Чабан-Чайка С.В. Твори для бандури та ансамблю бандуристів. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: видавець ПП Буйницький О.А., 2022. 128 с.

Лабунець В.М. Теорія і методика інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2018. – 237 с. Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Волощук В.О., 2018. (13, 95 др.арк.).